![]() |
El període d'adaptació fa referència als primers temps d'assistència dels infants a la llar d'infants. Període ple de noves vivències pels infants, famílies i mestres. Els infants s'han d'adaptar a persones noves, a l'espai, a uns nous ritmes, als altres infants,… I les educadores han de conèixer infants i famílies, i han de trobar la manera més adequada de tractar-los per tal que la nova situació satisfaci totes les parts.
![]() |
Aconsellem una entrada gradual, donant un marge de 15 dies aproximadament entre les adaptacions, d'aquesta manera permet una atenció més individualitzada, un coneixement profund de cada infant i un ambient relaxat.
Demanem a les famílies que facin aquest procés d'adaptació passant un període de temps a l'escola juntament amb l'infant. Així es comencen a conèixer amb les educadores i es comencen establir lligams de confiança i col·laboració. A mesura que va augmentant aquesta seguretat, es van allargant les estones de quedar-se a l'escola arribant progressivament a l'horari establert.
L' objectiu principal que hem d' aconseguir és que l' infant pateixi el menys possible els efectes negatius de l' adaptació.