L'adaptació
El període d'adaptació fa referència als primers temps d'assistència dels infants a la llar d'infants. Període ple de noves vivències pels infants, famílies i mestres. Els infants s'han d'adaptar a persones noves, a l'espai, a uns nous ritmes, als altres infants,… I les educadores han de conèixer infants i famílies, i han de trobar la manera més adequada de tractar-los per tal que la nova situació satisfaci totes les parts.
Aconsellem una entrada gradual, donant un marge de 15 dies aproximadament entre les adaptacions, d'aquesta manera permet una atenció més individualitzada, un coneixement profund de cada infant i un ambient relaxat.
Demanem a les famílies que facin aquest procés d'adaptació passant un període de temps a l'escola juntament amb l'infant. Així es comencen a conèixer amb les educadores i es comencen establir lligams de confiança i col·laboració. A mesura que va augmentant aquesta seguretat, es van allargant les estones de quedar-se a l'escola arribant progressivament a l'horari establert.
L' objectiu principal que hem d' aconseguir és que l' infant pateixi el menys possible els efectes negatius de l' adaptació.